עיצוב לוגו וסמל מסחרי הוא ללא ספק השלב הראשון והחשוב ביותר ביצירת תדמית עסקית.

הגדרה של לוגו: לוגו הוא תמונת הפורטרט המשויכת ומזוהה עם עסק, חברה או ארגון.

ניתן לומר בביטחון כי השלב הראשון והחשוב מכל ביצירת תדמית עסקית הוא יצירת הבסיס הגרפי עליו יתבסס המיתוג העסקי. במילים אחרות, הרבה מאוד תלוי ונשען על עיצוב לוגו איכותי אשר תואם את מטרות העסק ואת האסטרטגיה השיווקית.

עיצוב לוגולוגו הוא הסמל המסחרי של החברה או העסק, הוא מסמל את החברה ויוצר על פי רוב את הרושם הראשוני שנקבל על החברה ועל אופייה. כאשר מושקעת מחשבה עסקית ושיווקית נכונה ישדר הלוגו את המסר שאתם רוצים להעביר אודות החברה: מקצועיות, רצינות, אמינות, דינמיות, קידמה וכדומה. לוגו שנבנה באופן חובבני או אקראי עלול לשדר את ההיפך. עיצוב לוגו ברמה גבוהה מחייב חשיבה עסקית ושיווקית ממוקדת בשילוב עם יכולת עיצוב מעולה.

לוגו עשוי להיות מורכב משני מרכיבים, ביחד או לחוד:

1. סמל, אייקון: איור או אלמנט גרפי המייצג ומסמל רעיון המזוהה עם החברה, הארגון או המוצר.

2. שם החברה או הארגון: עיצוב גרפי באמצעות טקסט , כלומר: עיצוב השם עצמו תוך שימוש בפונטים מסוימים המתאימים לתדמית עסקית מסוימת אותה רוצים ליצור או לחילופין, שימוש בגופן שעוצב במיוחד והוא בלעדי וייחודי ללוגו של החברה.

הלוגו יכול להיות מורכב מסמל ושם החברה ביחד או מכל אחד מהם לחוד.
לוגו החברה מזוהה עם ערכיה של החברה, המסרים שהיא מעוניינת לשדר, לתוך הארגון כלפי העובדים והחוצה כלפי הלקוחות, הספקים והמתחרים.

לוגו החברה יופיע על הניירת המשרדית שלה ועל כל הפריטים עליהם מופיע שמה המסחרי של החברה: כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות, קטלוגים, פרוספקטים, בעיצוב אתר אינטרנט, מודעות פרסום וכדומה.

עיצוב לוגו לעסק

מעצב גרפי מקצועי ומנוסה יברר עם בעלי החברה את חזונם, את מטרותיה השיווקיות של החברה, מי קהל היעד שלה, אלו שירותים או מוצרים היא משווקת ואיזו תדמית הם מעוניינים ליצור.

יצירת לוגו חדש

חשוב שעם הקמת חברה חדשה, יפנו בעליה לסטודיו או חברה המתמחה בעיצוב לוגו מקצועי על מנת שיעצבו עבורם לוגו חדש.

לעתים יביעו בעלי החברה רצון, שהלוגו יהיה מזוהה עם נושא אישי (שם של אבי המשפחה, אותיות משמות קרובי משפחה) או שיענה על טעם אישי (צבע מועדף, סמל מסוים שמדבר אליהם) וכדומה.

חידוש לוגו או סמל מסחרי קיים

ישנם מקרים בהם מחליט הארגון לשנות לוגו קיים, כחלק משינוי תדמית עסקית שעובר הארגון (שינוי בעלות, שינוי או הוספת תחומי עיסוק, שינוי אסטרטגי, פנייה לקהל יעד חדש), עם השקת מוצר חדש או על מנת לחדש ולשפר את תדמית הארגון.

סימן מסחרי בלוגו

סימן מסחרי הוא סמל אשר עוצב לצורכי מכירות של מותג בבעלות חברה או בבעלות פרטית. סימן מסחרי יכול להיות סמל המייצג את שם המוצר, לוגו של החברה וכדומה.

הסימן הרשום נרשם כקניין רוחני של החברה או הגוף הפרטי, וכל העושה בו שימוש ללא רשות עובר על החוק.

שמירה על חוק זה, מאפשרת ליצרנים או משווקים, לבדל את המותגים שלהם מהמתחרים ולשמור על+ כדאיות עסקית. השקעתם בפרסום נשמרת וצוברת לטובתם מוניטין.

חוק זה מגן גם על הצרכנים אשר יכולים להבחין האם הם רוכשים את המוצר המקורי שאותו בכוונתם לרכוש ולא מוצר דומה.

תוכלו לזהות סימן מסחרי כך: ™ על מנת לסמן סימן מסחרי שאינו רשום או ® על מנת לסמן סימן מסחרי רשום..

Hana Designer
yairz83@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *