נושא אחסון אתרים ברשת האינטרנט אינו מקבל את היחס אשר הינו ראוי ולכן צצות בעיות רבות לבעלי האתרים. מנהג מגונה הנהוג במשק הינו לחפש את ה"זול ביותר" ולזרוק אצלו את האתר.
תראו אתר זה ממש כמו ילד קטן שצריך טיפול מסור ואיכותי , הרי את הילד שלכם לא תזרקו אצל השמרטפית שנתנה את המחיר הזול ביותר , אתם תדאגו לשלוח את הילד למי שיש לה קבלות , נסיון והעיקר אחראית ודואגת. כך גם היחס שלכם צריך להיות לגבי האתר ואחסונו.

בשביל שאתר אינטרנט יפעל בצורה מיטבית הוא זקוק לשרת אמין וזמין , שטח איחסון מיטבי לצרכי האתר , פס תעבורה מספק לגבי האתר ספציפי ולגבי כלל נתוני המערכת , מערכות אבטחת מידע וגיבוי ועוד…

איך יודעים כמה שטח איחסון צריכים.
תהליך קבלת שטח האיחסון לאתר צריך להיות כמו התאמת חליפה ללובש. לא קצר מידי , לא רחב מידי והעיקר שיהיה עוד קצת בשביל לנשום בנחת.
שטח אחסון אתרים צריך להיות בהתאם לדרישות המערכת , נפח עתידי מחושב (של שנה לפחות) וכמות דואר אלקטרוני עסקי אפשרי.
לצורך העניין אתר אשר מכיל אך ורק ומידע שיווקי ומעט תמונות לא יהיה צריך יותר מ 500MB שטח איחסון ועוד 100 MB שטח לדואר האלקטרוני (את המצגות של חברים שלכם עדיף שתקבלו לכתובות של WALLA , NANA , gmail, YAHOO  ועוד)
אפשר לומר כי נושא אחסון אתרים צריך להיות תפור עליכם כמו חליפה.

איך יודעים איזה פס תעבורה האתר צריך?
בחירת רוב פס התעבורה (כמות הנתונים החודשית שהאתר יספק) נעשית ע"י חיפוש גס של כמות הגולשים הרצויה והמציאותית וכמות הורדת הנתונים האפשרית.
במידה והאתר מציג מלל ותמונות באיכות אינטרנטית רצויה אז פס התעבורה לא יצטרך לעבור את ה 12GB תעבורה בחודש.
במידה ותרצו לאפשר לגולש להוריד או לצפות בסרטים כדאי שתתכננו פס הורדה רחב יותר וחבילת אחסון אתרים רחבה יותר.

איפה רצוי לאחסון אתר ישראלי.
אתר אינטרנט ישראלי רצוי ומומלץ לאחסון בשרת היושב בישראל משום שרק כך רמת הזמינות תהיה מיטבית ואופן הופעת הבעיות יהיה מינימלי עד אפסי.

משום שרוב ספקיות האינטרנט הישראליות מספקות שרותים איכותיים ואמינים , ניתן גם לאחסן אתרים ישראליים המיועדים לקהל בין-לאומי.

לא רק אחסון אתרים נטו – השרות שמעבר – הדובדבן שבקצפת. (דברים חובה לברר)
ישנם מספר מאפיינים חשובים שעליכם להקפיד עליהם כאשר אתם מזמינים חבילת אחסון אתרים.
א. חשוב לבדוק שחבילת אחסון אתרים תואמת טכנולוגית לשפה בה נכתב האתר.
ב. שטח האחסון לאתר מספיק לתפקוד שוטף של האתר
ג. פס התעבורה החודשי המוקצה מספיק להעברת נתונים ל כ – 600 עד 700 לקוחות שונים ביום. (במידה ומדובר באתר תדמיתי והאתר נותן שירותים אז כמות הגולשים צריכה להיות בממוצע של 2500 – 4000)
ד. חבילת אבטחת מידע רצינית הכוללת אנטיוירוס עדכני ורציני על השרת (קבצי האתר) ועל תיבות דואר האלקטרוני שלכם.
ה. בעלי השרת מבצעים גיבויים יזומים ע"ב שבועי יומי לנתוני האתר.
ו. בעלי השרת מספקים אחריות על תפקוד האתר בזמינות של לפחות 99.9 אחוזים.
ז. דרך יצירת הקשר עם חברת האחסון הינו בטלפון קווי ולא רק מספרי ICQ או טלפונים ניידים.
ח. ישנה כתובת ומשרד מסודר לחברת האחסון לפניות , קבלת דואר או קבלת קהל.
ט. חשוב לברר האם ישנם שרתי גיבוי לשרת המאחסן למקרה של נפילה.
י. חשוב לברר היכן מאחסנת החברה את שרתיה (באיזו חוות שרתים)
יא. חשוב לברר האם מותקנות על השרת אפליקציות ייעודיות המותאמות (לפי דרישת המערכת).
יב. חשוב לברר האם אתם כמקבלי השירות יכולים להיכנס לשרת ה FTP (FILE TRANSFER PROTOCOL) ולגבות בעצמכם את האתר ללא התערבות חיצונית (דבר המבטיח חופש פעולה נרחב).

ובקיצור , שירות אחסון אתרים הוא הבית של האתר שלכם וכמו שאתם לא רוצים לגור בבית עם חורים בגג אז אל תתנו לאתר שלכם להתאחסן במקום בלתי הולם.
חשוב שתזכרו , האתר שלכם מייצג ללקוח את מה שאתם ומי שאתם , רוצים שיתייחסו אליכם ברצינות אז תנו את היחס המתאים לאתר.

lemondes_admin
yairz83@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *